Žilinský samosprávny  kraj

                 zriaďovateľ

 

   

     Gymnázium

     Čachovský rad 36

      038 61 Vrútky

 

SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI, JEJ VÝSLEDKOCH A PODMIENKACH ŠKOLY  ZA ŠKOLSKÝ ROK 2006/2007

                       

 

Štruktúra správy je v súlade s platnou vyhláškou Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z. z. zo 16. decembra 2005 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení a s metodickým usmernením Ministerstva školstva SR č. 10/2006-R z 25. mája 2006.

 

1. Základné identifikačné údaje

 

Názov školy/

školského zariadenia:

G y m n á z i u m

Adresa školy/

školského zariadenia:

Čachovský rad 36, 038 61 Vrútky

Telefónne čísla školy/

školského zariadenia:

043-4281297, 043-4284740

Faxové čísla školy/

školského zariadenia:

043-4281297

Internetová stránka školy/ školského zariadenia:

www.gvrutky.edu.sk

E-mailová adresa školy/ školského zariadenia:

gymnvrutky@mt.sknet.sk

Zriaďovateľ:

 

Žilinský samosprávny kraj, Ul. Komenského 48, 011 09 Žilina

 

2. Údaje o vedúcich zamestnancoch školy

 

Funkcia:

 

Meno, priezvisko, titul:

Riaditeľ

 

Milan Markovič, Ing.

Zástupca

pre ped. oblasť

RNDr. Zuzana Borčinová

Zástupca

pre tech. ekon. oblasť

Mgr. Jaroslav Budz

Výchovný poradca

 

Mgr. Miroslava Fegyesová

 

 

 

 

3. Údaje o rade školy

 

P.č.

Meno, priezvisko členov rady školy/ školského zariadenia:

Je volený/delegovaný za ...

1.

    Mgr. Daniel Hrk - predseda

volený za ped. zam.

2.

    Mgr. Jarmila Hencelová

volená za ped. zam.

3.

    Iveta Balážová

volená za neped. zam.

4.

    Ing. Dana Janurová

volená za rodičov

5.

    Ing. Marián Uhrík

volený za rodičov

6.

    Mgr. Danica Murínová

volená za rodičov

7.

    Ing. Viliam Majda

delegovaný za zriaďovateľa

8.

    Ing. Peter Kašuba

delegovanza zriaďovateľa

9.

    PaedDr. Vladimír Vantara

delegovaný za obec

10.

    RNDr. Dalibor Holko

delegovaný zást. podieľajúci sa na výchove a vzdelávaní.

11.

    Peter Veščičík

za žiakov školy

Dátum ustanovenia rady školy/ školského zariadenia: 31. 5. 2004

 

4. Iné poradné orgány školy

 

Poradné orgány školy/ školského zariadenia:

  1.  Gremiálna rada riaditeľa školy

  2.  Pedagogická rada

  3.  PK slovenský jazyk a literatúra

  4.  PK anglický a francúzsky jazyk

  5.  PK nemecký a ruský jazyk

  6.  PK matematika

  7.  PK biológia a geografia

  8.  PK fyzika chémia

  9.  PK dejepis – náuka o spoločnosti – etika – estetika

10.  PK informatika

11.  PK telesná výchova

12.  MZTU – metodické združenie triednych učiteľov

 

5. Údaje o počte žiakov školy

 

Forma štúdia

Stav k 15. 09. 2006

Stav k 31. 08. 2007

počet tried

počet žiakov

počet integrovaných žiakov

počet tried

počet žiakov

počet integrova-ných žiakov

Denné štúdium

1. ročník

3

91

3

3

90

3

2. ročník

3

84

1

3

83

1

3. ročník

3

91

-

3

92

-

4. ročník

3

99

-

3

99

-

Spolu:

12

365

4

12

364

4

 

 

 

 

6. Údaje o prijímacom konaní

 

Názov študijného odboru/

učebného odboru

Plán

Druh a typ štúdia

Dĺžka štúdia

Počet žiakov

počet tried

počet žiakov

prihlásení

úspešní

prijatí

gymnázium 7902500

3

90

4 roky

215

212

90

 

Poznámka: Druh a typ štúdia – DŠ - denné štúdium, ŠPZ – štúdium popri zamestnaní, PMŠ – pomaturitné štúdium,

VOŠ – vyššie odborné štúdium, NDŠ – nadstavbové štúdium.

 

7. Údaje o výsledkoch koncoročnej klasifikácie žiakov

 

Ukazovateľ

počet

percentá

Celkový počet žiakov

364

X

Prospech

Prospeli s vyznamenaním

33

9,0

Prospeli s priemerom 1,00

7

1,9

Prospeli veľmi dobre

85

23,3

Prospeli

234

64,3

Neprospeli

12

3,3

Neklasifikovaní

0

0

Prospech za školu

2,44

X

Vymeškané hodiny

Celkový počet

21170

100

Počet ospravedlnených hodín

20638

97,5

Počet neospravedlnených hodín

532

2,5

 

 

 

Klasifikácia vyučovacích predmetov stredných škôl:

 

P.č.

Názov vyučovacieho predmetu

               Priemerný prospech                                         

1. ročník

2. ročník

3. ročník

4. ročník

  Spolu

1.

Slovenský jazyk a literatúra

2,57

2,57

2,13

2,42

2,42

2.

Anglický jazyk

2,99

3,04

2,67

3,06

2,94

3.

Nemecký jazyk

3,09

2,74

2,62

3,12

2,86

4.

Francúzsky jazyk

2,54

2,75

3

2,87

2,78

5.

Ruský jazyk

2,37

2,78

2,58

2,33

2,52

6.

Náuka o spoločnosti

-

1,88

1,72

-

1,78

7.

Matematika

3,17

2,66

2,56

2,67

2,77

8.

Fyzika

3,24

3,05

2,83

-

3,04

9.

Chémia

3,02

2,69

2,74

-

2,81

10.

Biológia

-

2,57

2,38

1,81

2,38

11.

Geografia

2,01

2,14

-

1,38

1,98

12.

Informatika

1,31

-

-

-

1,31

13.

Dejepis

2,51

2,03

2,27

-

2,27

14.

Telesná výchova

1,22

1,22

1,15

1,01

1,15

15.

Seminár z dejepisu

-

-

-

2,06

2,06

16.

Seminár z geografie

-

-

-

1,90

1,90

17.

Cvičenia z informatiky

-

-

-

1,71

1,71

Spolu:

2,5

2,47

2,39

2,19

2,27

8. Údaje o maturitnej skúške

 

Externá časť maturitnej skúšky:

 

 Predmet

Úroveň

    Počet žiakov

Priemerná úspešnosť

 Anglický jazyk

A

4

86,05

B

84

66,70

Nemecký jazyk

A

0

-

B

16

69,74

Francúzsky jazyk

A

0

-

B

1

73,30

Ruský jazyk

A

0

-

B

5

76,50

Matematika

A

1

53,30

B

25

51,88

Taliansky jazyk

A

0

-

B

1

85,80

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Písomná forma internej časti maturitnej skúšky:

 

Predmet

Úroveň

   Počet žiakov

Priemerná úspešnosť

Slovenský jazyk a literatúra

A

0

-

B

101

69,31

Anglický jazyk

A

4

91,25

B

84

53,57

Nemecký jazyk

 

A

0

-

B

16

79,38

Francúzsky jazyk

A

0

-

B

1

90,00

Ruský jazyk

A

0

-

B

5

58,00

Taliansky jazyk

A

0

-

B

1

90,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ústna forma internej časti maturitnej skúšky:

 

               Predmet

Úroveň

      Počet žiakov

Priemerná úspešnosť

Slovenský jazyk a literatúra

A

0

-

B

100

2,23

Anglický jazyk

A

4

1,25

B

83

2,77

Nemecký jazyk

 

A

0

-

B

16

2,31

Francúzsky jazyk

A

0

-

B

1

2,00

Ruský jazyk

A

0

-

B

5

2,00

Matematika

A

1

2,00

B

24

1,96

Fyzika

A

0

-

B

0

-

Chémia

A

1

3,00

B

11

1,73

Biológia

A

1

1,00

B

34

2,38

Geografia

A

0

-

B

38

2,50

Informatika

A

1

1,00

B

20

1,70

Ekológia

 

17

2,71

 

-

-

Dejepis

A

0

-

B

9

1,67

Náuka o spoločnosti

A

1

3,00

B

32

1,97

Taliansky jazyk

A

0

-

B

1

1,00

 

 

Výsledky externej časti maturitnej skúšky a porovnanie školy v rámci Slovenskej republiky:

 

            Predmet

Úroveň

Percentuálny

prepočet

Umiestnenie v rámci Slovenskej republiky

Anglický jazyk

A

86,0

50,9

B

66,7

61,6

Nemecký jazyk

A

-

-

B

69,7

75,3

Francúzsky jazyk

A

-

-

B

73,3

58,1

Ruský jazyk

A

-

-

B

76,5

73,6

Matematika

A

53,3

26,2

B

51,9

36,2

Taliansky jazyk

B

85,8

73,7

9. Zoznam študijných a učebných odborov zaradených v zozname študijných a učebných odborov a ich zameraní

 

P.č.

Názov študijného a učebného odboru

Forma štúdia  

Aktívny – neaktívny odbor

Experiment

1.

Gymnázium 7902500

denná

aktívny

-

 

 

 

10. Údaje o pedagogických zamestnancoch školy ku dňu koncoročnej klasifikácie

 

Ukazovateľ

Počet

kvalifikovaní

nekvalifikovaní

dopĺňajúci

si kvalifikáciu

Ženy

21

0

0

Muži

6

0

0

Absolventi

0

0

0

Veková štruktúra

do 30 rokov

4

0

0

do 40 rokov

7

0

0

do 50 rokov

11

0

0

do 60 rokov

4

0

0

dôchodcovia

1

0

0

Spolu:

27

0

0

 

11. Údaje o nepedagogických zamestnancoch školy

 

Ukazovateľ

Počet

Ženy

5

Muži

1

Veková štruktúra

do 30 rokov

0

do 40 rokov

1

do 50 rokov

3

do 60 rokov

2

dôchodcovia

0

Spolu:

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov

 

Ukazovateľ

Počet

Forma štúdia

Priebeh 

Garant štúdia

(napr. MPC, PF a iné)

Absolventi

vysokých škôl

ženy

0

 

 

 

muži

0

 

 

 

Do 30 rokov

ženy

3

Ext.

U

MPC

muži

0

 

 

 

Do 40 rokov

ženy

4

Ext.

P

MPC

muži

0

 

 

 

Do 50 rokov

ženy

2

Ext.

P,U

MPC

muži

0

 

 

 

Do 60 rokov

ženy

0

 

 

 

muži

0

 

 

 

Spolu:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poznámka: Priebeh štúdia – začal (Z), pokračuje (P), ukončil (U).

 

13. Odbornosť vyučovania podľa jednotlivých vyučovacích predmetov

 

P. č.

Zoznam vyučovacích predmetov

Percentuálne vyjadrenie

vyučovania podľa odbornosti

1.

Slovenský jazyk a literatúra

100 %

2.

Anglický jazyk

100 %

3.

Nemecký jazyk

100 %

4.

Francúzsky jazyk

100 %

5.

Ruský jazyk

100 %

6.

Matematika

100 %

7.

Fyzika

100 %

8.

Chémia

100 %

9.

Biológia

100 %

10.

Geografia

100 %

11.

Informatika

100 %

12.

Dejepis

100 %

13.

Náuka o spoločnosti

100 %

14.

Etická výchova

100 %

15.

Estetická výchova

100 %

16.

Telesná výchova

100 %

17.

Konverzácia z Aj

100 %

18.

Konverzácia z Nj

100 %

19.

Konverzácia z Rj

100 %

20.

Seminár z dejepisu

100 %

21.

Seminár z matematiky

100 %

22.

Seminár z fyziky

100 %

23.

Seminár z chémie

100 %

24.

Seminár z biológie

100 %

25.

Seminár z geografie

100 %

26.

Informatika–voliteľný predmet

100 %

 

 

14. Údaje o aktivitách a prezentáciách školy

 

Záujmová činnosť:

 

Prehľad útvarov záujmového vzdelávania v školskom roku 2006/2007:

 

Názov záujmového krúžku

Internetový

Tvorba WWW

Matematika 4. roč.

Matematika 3. roč.

Matematika 2. roč

Literárno-historický

FIT krúžok - posilňovňa

Intenzívne z matematiky

Volejbalový

Hádzanársky

Basketbalový krúžok

Futbalový krúžok

Fyzikálny 1. roč.

Fyzikálny 2. roč.

Agama

Chemický 1. - 3.

Konverzácia z Rj

Gramatický z Nj

 

 

Prehľad umiestnenia žiakov v krajských, celoslovenských a medzinárodných kolách olympiád a postupových súťaží:

 

Olympiády:

 

Olympiáda v Anglickom jazyku:

Okresné kolo –  dve 2. miesta

Olympiáda v Nemeckom jazyku:

Okresné kolo: - 3.  miesto

Biologická olympiáda:

            Krajské kolo – 1., 4. a 10. miesto

Geografická olympiáda

            Krajské kolo – 2., 4. a 7. miesto

 

 

 

 

Súťaže

 

Priateľské kraje v zjednotenej Európe:

            Krajské kolo – účasť

 

           

 

Prehľad a umiestnenia žiakov v  športových súťažiach:

 

V súťaži škola roka sme sa umiestnili na 2. mieste v okrese Martin v školských postupových súťažiach vyhlásených MŠ SR

 

Študentské projekty:

 

2. miesto v krajskom kole

Celoštátne kolo - cena dekana UK Bratislava

 

Spolupráca na dobrovoľných finančných zbierkach:

 

Strom života

Biela pastelka

Vianočné pohľadnice

Modrý gombík

Deň narcisov

 

Efektivita výchovného a psychologického poradenstva:

 

Plnenie plánu práce výchovného poradcu:

 

1. Oblasť profesionálnej orientácie žiakov

    - zverejňovanie informácií a ponúk o študijných miestach na VŠ, pomaturitnom štúdiu v priebehu  celého školského roka,

    - v rámci triednických hodín bola podaná informácia pre žiakov maturitného ročníka o systéme  vysokoškolského vzdelávania a inštruktáž o vyplňovaní prihlášky na VŠ štúdium,

    - využitie Internetu v prístupe získavania informácií o ďalšom štúdiu,

    - konzultácie, poradenské služby pre študentov a rodičov,

    - exkurzia na veľtrh pomaturitného vzdelávania Akadémia 2006 a VAPC 2006 v Bratislave 

 

Spolupráca so školskými poradenskými zariadeniami: 

 

-         Okresná pedagogicko – psychologická poradňa každoročne organizuje stretnutie s riaditeľmi stredných škôl za účelom poskytnutia informácií k prijímaciemu konaniu a vzájomnej informovanosti o možnostiach spolupráce,

-         V prijímaní integrovaných žiakov škola spolupracuje s Krajskou pedagogicko – psychologickou poradňou v Žiline v oblasti diagnostikovania, návrhov a opatrení pri začleňovaní týchto žiakov do VVP.

 

Spolupráca školy s úradmi práce, sociálnych vecí a rodiny:

 

Vzhľadom na zameranie VVP v tomto type školy je spolupráca s úradmi práce, sociálnych vecí a rodiny zameraná na sprostredkovanie informácií o počtoch absolventov registrovaných na úrade a využití ponuky úradu o sprostredkovaní informácií o postupe registrácie absolventov školy, ktorí sa nedostali na ďalšie štúdium, alebo sa nezaradili do pracovného pomeru.

 

Prevencia sociálno-patologických javov mládeže:

 

Plnenie plánu práce koordinátora prevencie drogových závislostí:

Na škole pracuje vyškolený učiteľ vo funkcii protidrogového koordinátora. V priebehu šk. roka

boli zabezpečené nasledovné aktivity:

 

-         dobrovoľné zbierky

-         účasť na regionálnom stretnutí koordinátorov prevencie sociálno-patologických javov v Žiline

-         akcia Týždeň boja proti drogám

-         koncert Bariéry

-         beseda S tebou o tebe

-         realizácia preventívneho programu školy s triednymi učiteľmi

-         školské poradenstvo pre žiakov a rodičov

 

Zameranie Preventívneho programu školy:

 

Cielenú výchovu a vzdelávanie v oblasti prevencie sociálno-patologických javov s dôrazom na prevenciu drogových závislostí zamerať v smere humanizácie a demokratizácie školy, akcentovať výchovu k etickým hodnotám a ľudským právam a zdravému životnému štýlu.

 

1.  Prevencia,  vyhľadávanie a diagnostika prvých problémov v sociálnom správaní žiakov.

2.  Vytváranie podmienok na prácu s mládežou v oblasti prevencie závislostí.

3.  Vytváranie podmienok na cieľavedomú prácu so žiakmi s poruchou správania.

4. Zapojenie sa do projektov zameraných na prevenciu, vyhľadávanie a diagnostiku prvých  problémov v sociálnom správaní  mladistvých.

5.  Vytváranie podmienok na prácu s mládežou v oblasti prevencie závislostí.

 

Spolupráca školy  so špeciálnymi výchovnými zariadeniami a inštitúciami sociálno-psychologického poradenstva a prevencie:

 

Škola spolupracovala s Krajskou pedagogicko - psychologickou poradňou v Žiline, Psychologickou poradňou v Martine a Krajským policajným zborom v Žiline, kde sa  jeho zamestnanci podieľali na odborných prednáškach zameraných na drogovú prevenciu a prevenciu proti kriminalite mládeže.

 

Prezentácie školy:

 

Deň otvorených dverí

- sprístupnenie školy a informácie pre uchádzačov a ich rodičov o štúdiu na škole

 

Multimediálne prezentácie:

- škola má vytvorenú počítačovú prezentáciu na pamäťovom médiu vhodnú na prezentáciu školy

  pri rôznych príležitostiach

 

Úspechy bývalých absolventov školy:

- úspešní podnikatelia a manažéri,

- zamestnanci v riadiacich funkciách v bankovom sektore,

- zamestnanci na ministerstvách,

- absolventi zahraničných vysokých škôl,

- športoví reprezentanti, olympionici ( hádzaná, hokej, plávanie, lyžovanie, streľba, ... ),

- divadelní a filmoví umelci,

- zamestnanci v médiách ( rozhlas, televízia)

 

 

Projektové aktivity a medzinárodná spolupráca s družobnými školami

-  výmenný pobyt žiakov s gréckym a maďarským partnerom

 

Spolupráca školy s rodičmi:

Na škole od jej vzniku je dlhodobo veľmi dobrá spolupráca s rodičmi. Výbor Združenia rodičov je oficiálne zaregistrovaný ako nezisková organizácia a jeho členovia aktívne spolupracujú so školou vo všetkých oblastiach. Pomáhajú pri finančnom a materiálnom zabezpečení výchovno-vzdelávacieho procesu, podieľajú sa na spolupráci s vedením školy, aktívne spolupracujú s triednymi učiteľmi a pedagógmi školy. Pomáhajú pri zabezpečovaní mnohých školských a mimoškolských aktivít ( projekty, výmenné pobyty študentov, výlety, exkurzie, prednášky, .... ).

 

Formy prezentácie školy/ školského zariadenia na verejnosti:

- web stránka školy

- informácie o škole v regionálnych novinách Nový život Turca, Vrútočan, TVT Turiec, Slovenský  rozhlas, prostredníctvom web stránky zriaďovateľa,

- propagačné materiály ( kľúčenky, magnetky, samolepky, tričká, tašky, ..... ),

- vydanie knihy s prácami žiakov,

- organizovanie aktivít pre verejnosť ( kurzy,  akadémie, školenia, ... )

 

Školský časopis:

V šk. roku 2006/2007 študenti školy vydávali vlastný študentský časopis.

 

Činnosť žiackej školskej rady:

V škole je konštituovaná Študentská rada. Jej členovia sa 1 x do mesiaca stretávajú s vedením školy a aktívne spolupracujú na riešení spoločných úloh. Rada je nápomocným  poradným organom riaditeľa školy, cez ktorú sa prenášajú všetky informácie, požiadavky a návrhy od študentov a naopak od vedenia školy smerom k študentom.

 

15. Údaje o projektoch podaných v školskom roku 2006/2007

 

Názov projektu

Vyhlasovateľ

Stručná charakteristika projektu

Fáza projektu

Dajme zelenú zeleným miestam

SAZP BB

Enviromentálny projekt

neschválený

Komu sa nelení tomu sa zelení

Konto ORANGE

Verejná enviromentálna výstava

ukončený

Dajme zelenú zeleným miestam

MŠ SR

Verejná enviromentálna výstava - pokračovanie

realizovaný

Digitálni Štúrovci

MPaT

E-learning, výuka jazykov

ukončený

V zdravom tele zdravý duch

Konto ORANGE

Rozvoj športových aktivít

neschválený

Jazykové laboratórium

MŠ SR

Zriadenie jaz. učebne

realizovaný          

Poďme spolu históriou

Sokrates

Jazykový výmenný pobyt

realizovaný

Slovenské a české ekonomické reformy

Partnerské školy

 výmenný pobyt s Gymnáziom Praha 4

podaný

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16. Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou po roku 2000

 

V dňoch 9. 1. -. 15. 1. 2003 bola na škole vykonaná komplexná štátna inšpekcia:

Výsledok zo správy:

  1. Kvalita priebehu a výsledkov výchovy a vzdelávania

Kvalita priebehu a výsledky výchovne – vzdelávacieho procesu v gymnáziu sú na dobrej úrovni. Tieto výsledky sú porovnateľné s celoslovenskými výsledkami z komplexných inšpekcií v gymnáziách v školskom roku 2001/2002.

            Z hľadiska súhrnného hodnotenia je výchovne – vzdelávacia práca školy na dobrej úrovni.

 

  1. Riadenie školy

Ciele výchovy a vzdelávania sú vo vzťahu ku koncepčným zámerom a orientácií vytýčené na základe reálnych východísk. Zohľadňujú záujem žiakov, rodičov, za podpory zriaďovateľa. Gymnázium má dominantné postavenie v meste a regióne. Plnenie učebných plánov je kvalitné, rezervy sú v časovom dodržiavaní časti osnov niektorých predmetov.

            Riadiaca činnosť v škole má celkovo dobrú úroveň.

 

  1. Podmienky výchovy a vzdelávania

Personálna štruktúra pedagogického zboru je výborná, zodpovedá zameraniu gymnázia a kvalifikačným požiadavkám. Kvalifikovanosť je 100% - ná. Odbornosť vyučovania je 100% - ná. Materiálno technické podmienky majú priemernú úroveň.

Podmienky výchovy a vzdelávania majú dobrú úroveň.

 

  1. Závery

Kvalita priebehu VVP sú na dobrej úrovni. Hodnotiť možno na dobrej úrovni kvalitu efektívneho pôsobenia učiteľov a na dobrej úrovni kvalitu a efektivitu činnosti žiakov. Aktivity školy výrazne ovplyvňujú výchovu a vzdelávanie. Kvalita a úroveň výchovy a vzdelávania je na dobrej úrovni.

 

 

17. Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy

 

Kapacita (počet žiakov):

12 x 34 = 408

Naplnenosť (%):

89,46 %

Iné súčasti školy:

Vlastní  (V) – nevlastní (N)

Telocvičňa

N

Ihrisko

V

Tenisové kurty

N

Plaváreň

N

Posilňovňa

V

Sauna

N

Šatne

V

Multimediálna učebňa

V

Jazyková učebňa

V

Učebňa informatiky

V

Odborné učebne pre vyučovanie:

Chémia

Biológia

Fyzika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finančné zabezpečenie výchovne - vzdelávacieho procesu školy:

 

  1. Dotácia zo štátneho rozpočtu:

 

Normatív MŠ SR pre školu prepočítaný na šk. rok: 11.431.000,- Sk

                                         z toho - osobné náklady :   9.415.000,- Sk

                                                             - prevádzka:   2.269.000,- Sk

 

  1. Príspevok od rodičov, fyzických a právnických osôb ( Združenie rodičov ):

 

Príjem:     116.200, -Sk

Výdaje:    113.749,- Sk

Zostatok:     2.451,- Sk

     

  1. Príspevok na vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia:

 

Príjem:                                                                               184.800,- Sk

      Výdaj:  odmeny vedúcim záujmového vzdelávania         169.600,- Sk

                         prenájom a materiálne vybavenie                          15.200,- Sk

 

 

18. Cieľ, ktorý si určila škola v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok, vyhodnotenie jeho plnenia

 

Cieľ školy na školský rok 2006/2007

-  Splniť  hlavné poslanie gymnázia - pripraviť žiakov na štúdium na vysokých školách

- Vnímať žiaka ako subjekt a nie ako objekt výchovno-vzdelávacieho procesu

- Podpora interdiciplinarity vo výchovno-vzdelávaciom procese

 

 

Hlavné úlohy, ktoré boli stanovené  k splneniu stanoveného cieľa:

 

- Poskytovať žiakom kvalitné všeobecné vzdelanie tak, aby boli dobre pripravení obstáť na štátnych   maturitných skúškach a ďalej úspešne študovať  na všetkých typoch vysokých škôl

 

- Rozvíjať zručnosti žiakov i učiteľov v práci s informáciami tak, aby boli schopní využívať k ich získavaniu a spracovávaniu moderné informačné a komunikačné technológie

 

- Rozvíjať komunikačné zručnosti a schopnosti žiakov v cudzích jazykoch tak, aby boli schopní využívať ich pri práci na spoločných projektoch s rovesníkmi v zahraničí.

 

- Podporovať rozvoj tvorivosti, samostatnosti a talentu u všetkých žiakov, ale i schopnosti tímovej práce.

 

- Rozvíjať u študentov pozitívne mravné hodnoty, poskytnúť im základné poznatky v oblastiach ľudských práv, výchovy k manželstvu a rodičovstvu a  enviromentálnej výchovy.

 

- Pestovať u žiakov a vyučujúcich návyky zdravého životného štýlu.

 

 

19. Oblasti, v ktorých dosiahla škola dobré výsledky a oblasti, v ktorých sú nedostatky (SWOT analýza)

 

Silné stránky školy/ školského zariadenia:

Slabé stránky školy/ školského  zariadenia:

Študijný plán s možnosťou diferenciácie 

Nedostatok finančných prostriedkov

Individuálna integrácia žiakov so ŠVVP

Priestorové problémy

Aktívna spolupráca výboru Združenia rodičov

Absencia telocvične

Priama dostupnosť IKT pre všetkých zamestnancov

Aktívnejší prístup časti pedagógov na riešení problémov školy

Rada školy – aktívny poradný orgán

Zastarané didaktické pomôcky

Spolupráca s mestom

Spolupráca s rodičmi problémových žiakov

Hodnotenie školy okolím

Vysoká absencia žiakov

Jediná stredná škola v meste

Zvyšujúca sa feminizácia

100 % kvalifikovanosť pedagogických zamestnancov

Administratívne znižovanie plánu výkonov zriaďovateľom školy

Škola pokrýva veľkú spádovú oblasť

 

Vysoký počet uchádzačov o štúdium

 

Situovanie školy

 

Škola rodinného typu

 

Konštituovanie Študentskej rady a jej aktivita

 

Dobré vzťahy medzi učiteľmi a žiakmi

 

Zapájanie sa do projektov

 

Príležitosti:

Riziká:

Väčšia možnosť autonómnej reformy obsahu vzdelávania

Demografický pokles populácie

 

Dobrá spolupráca so zriaďovateľom a inštitúciami v okolí

Postavenie učiteľa v spoločnosti

Podporovať interakciu učiteľ – žiak – rodič

Nezáujem rodiny o spoluprácu so školou

Začleňovať alternatívne metódy práce do výučby

Motivácia pedagogických zamestnancov

Motivácia ped. zamestnancov a ich ďalšie vzdelávanie

Časté legislatívne zmeny

Spolupráca škola – rodič v prípade problému

Absencia kvalitného školského zákona

Pracovať na lepšej informovanosti

Zvyšovanie výdavkov na prevádzku

Vytvorenie vlastného vzdelávacieho programu

Nedostatok finančných prostriedkov

Získanie viac finančných prostriedkov z neziskového sektoru

Postavenie učiteľa v spoločnosti

Zvýšenie podpory zo strany rodičov

Motivácia žiakov ku vzdelávaniu

 

Spolupráca vedenia školy, ped. pracovníkov, výchovného poradcu, metodikov

Učebné osnovy preťažujúce žiakov

 

 

Návrhy opatrení:

-         v oblasti financovania využívať všetky dostupné možnosti získania ďalších prostriedkov z fondov,  projektov, sponzorských darov,

-         k zvýšeniu motivácie žiakov o štúdium využívať alternatívne a inovatívne metódy, aktivizujúce formy a metódy prace učiteľa,

-         orientovať obsah vzdelávania nielen na informatívnu, ale aj na formatívnu a metodologickú funkciu obsahu vzdelávania, teda predovšetkým na rozvíjanie osobnosti žiakov,  

-         zapájať učiteľov vo väčšej miere do všetkých foriem vzdelávania, ktoré pomôžu škole skvalitniť výchovne – vzdelávací proces a zvýšiť profesionalitu práce každého pedagóga,

-         dosiahnuť kvalitatívne vyššiu úroveň organizátorskej a výchovnej práce triednych učiteľov formou ďalšieho vzdelávania,

-         prepracovať kurikulum školy vzhľadom na vývoj informačnej spoločnosti ( prístup k informáciám, efektívna komunikácia, chápanie životného prostredia, chápanie človeka v spoločnosti, osobné schopnosti, ..... ),

-         v maximálnej miere uplatňovať humanizačné prvky vo výchovne – vzdelávacom procese.

 

20. Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania a na ďalšie štúdium

 

Prehľad študijných a učebných odborov, ktoré ukončili absolventi školy

Ukazovateľ

počet žiakov ďalšieho štúdia

počet zamestnaných žiakov

počet zaevidovaných žiakov na úrade práce k 30. 09. 2007

počet žiakov bez  spätnej väzby

(neevidovaní na ÚP)

Gymnázium - 7902500

72

2

5

19

Spolu:

72

2

5

19

Zdroj použitých informácií:

Vysoké školy, výchovný poradca, Úrad práce Martin a Vrútky

 

 

 

 

Dátum: 15. 10. 2007

 

                                                                                           Ing. Milan Markovič

                                                                                                 riaditeľ školy

Oznam pre zriaďovateľa:

K 31. 10. 2007 nie je konštituovaná Rada školy, nakoľko k 31. 8. 2007 zaniklo členstvo 3 zástupcom rodičov, 1 zástupcovi odberateľa, 1 delegovanému zástupcovi za mesto Vrútky a k 31. 10. 2007 ukončil pracovný pomer na Gymnáziu učiteľ, ktorý bol predsedom Rady školy. V súčasnosti prebiehajú doplňovacie voľby a delegovanie chýbajúcich zástupcov. Hodnotiaca správa bude Rade školy predložená na ich prvom zasadnutí.

 

 

 

Stanovisko rady školy pri Gymnáziu vo Vrútkach

                       

            Dňa ........................ 2007 bola hlavným bodom programu hodnotiaca správa o výchovne – vzdelávacej činnosti za školský rok 2006/2007, ktorú predložil riaditeľ školy. Členovia rady po preštudovaní správy vyjadrili svoj súhlas s jej obsahom. Rada školy odporučila správu prijať.

 

Vo Vrútkach dňa  ......................... 2007

 

                                  

                                                                                              predseda rady školy

    

 

 

 

 

 

 

Príloha  vyhodnocovacej správy za školský rok 2006/2007

 

1.         Vývoj kultúry školy

 

Naše úsilie smerovalo na všetky možnosti  využitia kvality školy a jej uplatnenia v konkurenčnom prostredí, ktoré je v martinskom regióne.

Išlo o systematické  usmerňovanie  procesov  a súčasne sme sa zamerali na  vhodné  motivovanie,  správny  výber,  dobrú  starostlivosť  a objektívne  hodnotenie  práce  učiteľov,  žiakov  a ostatných  pracovníkov školy.

Zvýšil sa počet učiteľov v ďalšom vzdelávaní  a presvedčenie všetkých pracovníkov o význame kvality školy. Vyžiadalo si to presné rozdelenie kompetencií, úloh a cieľov pre všetkých pracovníkov školy a záujem  o ich  dôsledné  napĺňanie. 

 

 

2.a)      Hodnotový systém školy bol postavený na:

             
            - dôvere a raste študenta
            - uznaní individuálnych rozdielov medzi študentmi
            - otvorenosti k chybám
            - spolupráci
            - učení sa činnosťou

            - slobode a zodpovednosti      

 

 

2.b)      Kritériá pre výber učiteľov, kritériá ich hodnotenia

 

            Kritériá pre výber:

 

            1. odbornosť  a kvalifikácia

            2. osobnostné vlastnosti

               - trvalý záujem o učiteľskú profesiu

               - samostatnosť

               - spoľahlivosť          

               - profesionalita         

           

Kritériá pre hodnotenie učiteľov

Kritériá sú vypracované ako samostatná smernica a zahŕňajú všetky činnosti súvisiace s výchovno-vzdelávacím procesom.

Hodnotenie sa vykonáva  kontrolnou činnosťou, hospitáciami a posudzovaním kvality a kvantity vykonávanej práce.

 

2.c)      Kritériá hodnotenia ostatných zamestnancov

 

            - plnenie si zverených úloh na základe náplne práce     

            - iné aktivity nad rámec nariadenej práce

 

2.d)      Systém motivačných činiteľov        

 

            - finančné ohodnotenie práce učiteľa v rámci obmedzených finančných možností

- ďalšie vzdelávanie zamestnancov

            - spoločenské uznanie profesie učiteľa

            - možnosť osobnostného a kariérového rastu

            - stanovenie pravidiel - Pracovný poriadok v zmysle Zákonníka práce

 

3.         Zabezpečovanie ďalšieho vzdelávania učiteľov, nepedagogických zamestnancov

 

            - externé vzdelávanie vychádza sa z :

                         - ponúk MPC, ŠPÚ, vysokých škôl, VÚC a   školiacich centier

                         - záujmu zamestnancov

                         - potrieb školy

- interné vzdelávanie je realizované priebežne počas celého školského roka v týchto formách

            - vzdelávanie zamestnancov na  poradách v škole

                        - individuálne štúdium podľa individuálnych potrieb

                          zamestnancov s využitím pomôcok, literatúry a časopisov v knižnici a IKT

 

4.         Výsledky činnosti manažmentu, spätná väzba od rodičov, komunikácia s partnermi

Úlohou manažmentu bolo zabezpečiť všetky úlohy vyplývajúce z POP, Plánu práce školy a požiadaviek zriaďovateľa tak, aby bol čo najmenej zaťažovaný učiteľ a aby žiak dostal čo najlepšie podmienky a kvalitu vo výchovno – vzdelávacom procese.

 Úspešnosť riadenia bola daná úzkou spoluprácou s Radou školy, Výborom združenia rodičov, Mestskou školskou radou, Študentskou radou a všetkými poradnými orgánmi riaditeľa školy, ako aj koordináciou a zabezpečovaním celého procesu v spolupráci so zriaďovateľom školy.

 

 

5.         Spôsob, ako monitorujete učebné pokroky svojich žiakov a ako využívate výsledky monitoringu na skvalitnenie činnosti školy

           

            - využívame celoplošné testovanie MONITOR 9.r ZŠ

            - testovanie v rámci projektu KOMPARO, PISA

            - v rámci metodických združení sa využívajú výstupné testy z jednotlivých predmetov

            - externá forma maturitnej skúšky ako možnosť celoplošného porovnania

    

            Analýzou a štatistickým spracovaním sa v jednotlivých metodických združeniach a manažmente školy vyhodnocujú výsledky za jednotlivca, skupiny, ročník a školu, ktoré sa využívajú pre skvalitnenie činnosti v práci žiakov, učiteľov a školy.

           

6.         Požiadavky na výchovu a vzdelávanie žiakov – metódy, organizačné formy a materiálne prostriedky na výučbu

           

            Vychádzali sme z priorít ustanovených v NÁRODNOM  PROGRAME VÝCHOVY A                                      VZDELÁVANIA V SR a to:

                     

- Prispôsobovanie obsahu a procesu výchovy a vzdelávania potrebám učiacej sa, informatickej        spoločnosti

   - Zisťovanie a hodnotenie kvality a efektívnosti vzdelávania

   - Obrat v zabezpečovaní kvality,  postavení a profesijných perspektív učiteľov   

 

Tieto priority boli aj súčasťou cieľových požiadaviek a boli zapracované v Pláne práce školy.

           

Každý učiteľ na to využíval v rámci svojich kompetencií a profesionálnych zručností také metódy a formy práce, ktoré viedli k samostatnej a tvorivej práci žiakov s využitím najmodernejších IKT. ( Jazykové laboratórium, Internet , multimediálne prostriedky a pod. s prvkami projektového vyučovania )

            Materiálne prostriedky na výučbu si škola zabezpečovala s úspešne realizovaných projektov a z finančnej podpory Združenia rodičov a sponzorov, nakoľko štátne financie sa využili na pokrytie energií a služieb.

 

7.         Kritériá na objektívne, spravodlivé, validné a reliabilné skúšanie a hodnotenie výkonov žiakov       

            Ako základný pedagogický dokument na objektívne hodnotenie sme využili Metodické usmernenie č.15/2006-R, ktorým sa upravuje postup hodnotenia a klasifikácie. Doplňujúce kritériá si vo svojej kompetencii stanovili jednotlivé predmetové komisie.

 

 8.        Porovnanie  úspešnosti žiakov

            Pri porovnávaní výsledkov žiakov, ktoré dosiahli na ZŠ a na konci 1. ročníka sa vypuklo ukázali rozdiely v hodnotení žiakov jednotlivými základnými školami a ich výsledky po nástupe na strednú školu.

            Nároky a požiadavky na žiaka gymnázia a prechod na iný typ školy sa u väčšiny prejavil v zhoršení prospechu v priemere o 1 stupeň. Zlepšenie študijných výsledkov pri porovnaní štatistík badať v maturitných ročníkoch.

 

  9. – 11.   Silné stránky školy, slabé stránky školy

Silné stránky školy sú spracované v SWOT analýze.

Riziká a slabé stránky školy:

Problémy, ktoré musíme riešiť v poslednom čase vychádzajú z nekompetentného rozhodnutia zriaďovateľa školy pri stanovovaní plánu výkonov. Hoci je veľký záujem o štúdium na našej škole je nám v posledných dvoch rokoch znižovaný počet tried v prijímacom konaní s maximálnym počtom 34 žiakov na triedu, pričom stratégia MŠ SR sa uberá opačným smerom.

Ako ďalší vypuklý problém vnímame nekoordinovaný postup MŠ SR, krajských a okresných inštitúcií v kompetencii ktorých je zaraďovanie škôl do siete v okrese Martin.

V okrese Martin je 21 neštátnych škôl a školských zariadení. V sieti je 8. ročné gymnázium, 6. ročné gymnázium a  bilingválne gymnázium, ktoré zo základných škôl vyberajú v prijímacom konaní najlepších žiakov a s týmito školami sme porovnávaní vo vzdelávacích výsledkoch. 

Dlhodobé problémy s ktorými zápasí škola sú v materiálnom vybavení, havarijnom stave strechy a postupnom znižovaní energetickej náročnosti ( vykurovanie, zatepľovanie budovy, výmena okien ), kde sme odkázaní na zriaďovateľa.

Ako dlhodobý problém vnímame absenciu vlastnej telocvične. Napriek tomu škola dosahuje dobré výsledky v oblasti športových súťaží.

V posledných rokoch nám z učiteľského zboru odchádzajú mužskí pedagógovia a vraciame sa k prefeminizovanému pedagogickému zboru. Je to dopad slabého finančného ohodnotenia práce učiteľa. Nie je v kompetencii školy riešiť tento problém. 

Ako dlhodobý problém ostáva obrovské množstvo štatistických a iných hlásení a zisťovaní požadovaných od zriaďovateľa. Ich počet sa z roka na rok zvyšuje.

 

12.       Spôsoby zohľadňovania meniacich sa podmienok školy a regiónu, v ktorom sa škola nachádza

Vzhľadom na mierny pokles populácie v regióne a zaraďovanie nových škôl do siete sledujeme tieto skutočnosti a podľa toho prispôsobujeme plány výkonov, ktoré však nie sú podporené našim zriaďovateľom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.       Porovnanie úrovne kvality s minulým školským rokom

 

 

 

2005/2006

2006/2007

pretrvávajúci záujem o prijatie na štúdium

233

215

počet žiakov zameranie : 79025 00

377

364

počet tried

12

12

priemerný prospech

2,39

2,44

priemerný prospech na ÚFIČ MS

1,84

2,00

počet absolventov evidovaných na ÚP

9

5

rozšírenie ponuky voliteľných predmetov

13

14

počet záujmových krúžkov

18

18

počet podaných projektov počas školského roka

7

8

kvalifikovanosť pedagogického zboru

100%

100%

počet pedagogických zamestnancov

29

27

 

14.       Plán zabezpečenia finančných zdrojov, nevyhnutných na zabezpečenie bezproblémového chodu školy           

                              Manažment školy každý rok pripravuje návrh plánu rozpočtu, ktorý je upravený a odsúhlasený zriaďovateľom. Návrh vychádza z normatívu, ktorý je stanovený MŠ SR.

Nakoľko si zriaďovateľ uplatňuje možnosť viazať finančné prostriedky, nedostáva škola 100% finančných prostriedkov a takto môže pokryť len nevyhnutné mzdové a prevádzkové náklady.

Aby sme mohli aspoň čiastočne vykryť požiadavky na materiálne vybavenie, sme odkázaní na iné zdroje ( projekty, rodičia, sponzori, mesto Vrútky )

 

 

15.      Systém zabezpečovania duševného zdravia žiakov i zamestnancov školy

     - poloha školy v tichom prostredí, škola rodinného sú základom dobrého duševného zdravia

     - tvorba rozvrhu rešpektuje duševnú hygienu pre žiakov

           - zabezpečené stravovanie a pitný režim pre žiakov a zamestnancov školy

           - dobré medziľudské vzťahy a humanizácia vzdelávania, výchovy i školského prostredia

           - rekonštrukcia a modernizácia hygienických zariadení školy pre žiakov a zamestnancov