Žilinský samosprávny kraj zriaďovateľ |
|
Gymnázium Čachovský
rad 36 038 61
Vrútky |
SPRÁVA
O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI, JEJ VÝSLEDKOCH A PODMIENKACH
ŠKOLY ZA ŠKOLSKÝ ROK 2006/2007
Štruktúra správy je v súlade s platnou vyhláškou Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z. z. zo 16. decembra 2005 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení a s metodickým usmernením Ministerstva školstva SR č. 10/2006-R z 25. mája 2006.
1. Základné identifikačné údaje
Názov školy/ školského
zariadenia: |
G y m n á z i u m |
Adresa školy/ školského
zariadenia: |
Čachovský rad 36, 038 61 Vrútky |
Telefónne čísla
školy/ školského
zariadenia: |
043-4281297, 043-4284740 |
Faxové čísla školy/
školského
zariadenia: |
043-4281297 |
Internetová stránka
školy/ školského zariadenia: |
www.gvrutky.edu.sk |
E-mailová adresa
školy/ školského zariadenia: |
gymnvrutky@mt.sknet.sk |
Zriaďovateľ: |
Žilinský samosprávny kraj, Ul. Komenského 48, 011 09 Žilina |
2. Údaje
o vedúcich zamestnancoch školy
Funkcia: |
Meno, priezvisko, titul: |
Riaditeľ |
Milan Markovič, Ing. |
Zástupca pre ped. oblasť |
RNDr. Zuzana Borčinová |
Zástupca pre tech. ekon. oblasť |
Mgr. Jaroslav Budz |
Výchovný poradca |
Mgr. Miroslava Fegyesová |
3. Údaje o rade školy
P.č. |
Meno, priezvisko
členov rady školy/ školského zariadenia: |
Je
volený/delegovaný za ... |
1. |
Mgr. Daniel Hrk - predseda |
volený za ped. zam. |
2. |
Mgr. Jarmila Hencelová |
|
3. |
Iveta Balážová |
volená za neped. zam. |
4. |
Ing. Dana Janurová |
volená za rodičov |
5. |
Ing. Marián Uhrík |
volený za rodičov |
6. |
Mgr. Danica Murínová |
volená za rodičov |
7. |
Ing. Viliam Majda |
delegovaný za zriaďovateľa |
8. |
Ing. Peter Kašuba |
delegovanza zriaďovateľa |
9. |
PaedDr. Vladimír Vantara |
delegovaný za obec |
10. |
RNDr. Dalibor Holko |
delegovaný zást. podieľajúci sa na výchove a vzdelávaní. |
11. |
Peter Veščičík |
za žiakov školy |
Dátum ustanovenia rady školy/ školského zariadenia: 31. 5. 2004 |
4. Iné
poradné orgány školy
Poradné orgány školy/ školského zariadenia:
1. Gremiálna rada riaditeľa školy
2. Pedagogická rada
3. PK slovenský jazyk a literatúra
4. PK anglický a francúzsky jazyk
5. PK nemecký a ruský jazyk
6. PK matematika
7. PK biológia a geografia
8. PK fyzika chémia
9. PK dejepis – náuka o spoločnosti – etika – estetika
10. PK informatika
11. PK telesná výchova
12. MZTU – metodické združenie triednych učiteľov
5. Údaje
o počte žiakov školy
Forma štúdia |
Stav k 15.
09. 2006 |
Stav k 31.
08. 2007 |
|||||
počet tried |
počet žiakov |
počet integrovaných žiakov |
počet tried |
počet žiakov |
počet integrova-ných žiakov |
||
Denné štúdium |
1. ročník |
3 |
91 |
3 |
3 |
90 |
3 |
2. ročník |
3 |
84 |
1 |
3 |
83 |
1 |
|
3. ročník |
3 |
91 |
- |
3 |
92 |
- |
|
4. ročník |
3 |
99 |
- |
3 |
99 |
- |
|
Spolu: |
12 |
365 |
4 |
12 |
364 |
4 |
6. Údaje o prijímacom konaní
Názov
študijného odboru/
učebného
odboru
|
Plán |
Druh a typ štúdia |
Dĺžka štúdia |
Počet žiakov |
|||
počet tried |
počet žiakov |
prihlásení |
úspešní |
prijatí |
|||
gymnázium 7902500 |
3 |
90 |
DŠ |
4 roky |
215 |
212 |
90 |
Poznámka: Druh
a typ štúdia – DŠ - denné štúdium, ŠPZ – štúdium popri zamestnaní, PMŠ –
pomaturitné štúdium,
VOŠ – vyššie
odborné štúdium, NDŠ – nadstavbové štúdium.
7. Údaje o výsledkoch
koncoročnej klasifikácie žiakov
Ukazovateľ |
počet |
percentá |
|
Celkový počet žiakov |
364 |
X |
|
Prospech |
Prospeli s vyznamenaním |
33 |
9,0 |
Prospeli s priemerom
1,00 |
7 |
1,9 |
|
Prospeli veľmi dobre |
85 |
23,3 |
|
Prospeli |
234 |
64,3 |
|
Neprospeli |
12 |
3,3 |
|
Neklasifikovaní |
0 |
0 |
|
Prospech za školu |
2,44 |
X |
|
Vymeškané hodiny |
Celkový počet |
21170 |
100 |
Počet ospravedlnených hodín |
20638 |
97,5 |
|
Počet neospravedlnených
hodín |
532 |
2,5 |
Klasifikácia vyučovacích
predmetov stredných škôl:
P.č. |
Názov vyučovacieho predmetu |
Priemerný prospech |
||||
1. ročník |
2. ročník |
3. ročník |
4. ročník |
Spolu |
||
1. |
Slovenský jazyk
a literatúra |
2,57 |
2,57 |
2,13 |
2,42 |
2,42 |
2. |
Anglický jazyk |
2,99 |
3,04 |
2,67 |
3,06 |
2,94 |
3. |
Nemecký jazyk |
3,09 |
2,74 |
2,62 |
3,12 |
2,86 |
4. |
Francúzsky jazyk |
2,54 |
2,75 |
3 |
2,87 |
2,78 |
5. |
Ruský jazyk |
2,37 |
2,78 |
2,58 |
2,33 |
2,52 |
6. |
Náuka o spoločnosti |
- |
1,88 |
1,72 |
- |
1,78 |
7. |
Matematika |
3,17 |
2,66 |
2,56 |
2,67 |
2,77 |
8. |
Fyzika |
3,24 |
3,05 |
2,83 |
- |
3,04 |
9. |
Chémia |
3,02 |
2,69 |
2,74 |
- |
2,81 |
10. |
Biológia |
- |
2,57 |
2,38 |
1,81 |
2,38 |
11. |
Geografia |
2,01 |
2,14 |
- |
1,38 |
1,98 |
12. |
Informatika |
1,31 |
- |
- |
- |
1,31 |
13. |
Dejepis |
2,51 |
2,03 |
2,27 |
- |
2,27 |
14. |
Telesná výchova |
1,22 |
1,22 |
1,15 |
1,01 |
1,15 |
15. |
Seminár z dejepisu |
- |
- |
- |
2,06 |
2,06 |
16. |
Seminár z geografie |
- |
- |
- |
1,90 |
1,90 |
17. |
Cvičenia z informatiky |
- |
- |
- |
1,71 |
1,71 |
Spolu: |
2,5 |
2,47 |
2,39 |
2,19 |
2,27 |
8. Údaje
o maturitnej skúške
Externá
časť maturitnej skúšky:
Predmet |
Úroveň |
Počet žiakov |
Priemerná úspešnosť |
Anglický jazyk |
A |
4 |
86,05 |
B |
84 |
66,70 |
|
Nemecký jazyk |
A |
0 |
- |
B |
16 |
69,74 |
|
Francúzsky jazyk |
A |
0 |
- |
B |
1 |
73,30 |
|
Ruský jazyk |
A |
0 |
- |
B |
5 |
76,50 |
|
Matematika |
A |
1 |
53,30 |
B |
25 |
51,88 |
|
Taliansky jazyk |
A |
0 |
- |
B |
1 |
85,80 |
Písomná forma internej časti
maturitnej skúšky:
Predmet |
Úroveň
|
Počet žiakov |
Priemerná úspešnosť |
Slovenský jazyk a literatúra |
A |
0 |
- |
B |
101 |
69,31 |
|
Anglický jazyk |
A |
4 |
91,25 |
B |
84 |
53,57 |
|
Nemecký jazyk |
A |
0 |
- |
B |
16 |
79,38 |
|
Francúzsky jazyk |
A |
0 |
- |
B |
1 |
90,00 |
|
Ruský jazyk |
A |
0 |
- |
B |
5 |
58,00 |
|
Taliansky jazyk |
A |
0 |
- |
B |
1 |
90,00 |
Ústna forma internej časti maturitnej
skúšky:
Predmet |
Úroveň |
Počet žiakov |
Priemerná úspešnosť |
Slovenský jazyk
a literatúra |
A |
0 |
- |
B |
100 |
2,23 |
|
Anglický jazyk |
A |
4 |
1,25 |
B |
83 |
2,77 |
|
Nemecký jazyk |
A |
0 |
- |
B |
16 |
2,31 |
|
Francúzsky jazyk |
A |
0 |
- |
B |
1 |
2,00 |
|
Ruský jazyk |
A |
0 |
- |
B |
5 |
2,00 |
|
Matematika |
A |
1 |
2,00 |
B |
24 |
1,96 |
|
Fyzika |
A |
0 |
- |
B |
0 |
- |
|
Chémia |
A |
1 |
3,00 |
B |
11 |
1,73 |
|
Biológia |
A |
1 |
1,00 |
B |
34 |
2,38 |
|
Geografia |
A |
0 |
- |
B |
38 |
2,50 |
|
Informatika |
A |
1 |
1,00 |
B |
20 |
1,70 |
|
Ekológia |
|
17 |
2,71 |
|
- |
- |
|
Dejepis |
A |
0 |
- |
B |
9 |
1,67 |
|
Náuka o spoločnosti |
A |
1 |
3,00 |
B |
32 |
1,97 |
|
Taliansky jazyk |
A |
0 |
- |
B |
1 |
1,00 |
Výsledky externej časti maturitnej skúšky a porovnanie školy
v rámci Slovenskej republiky:
Predmet |
Úroveň |
Percentuálny prepočet |
Umiestnenie
v rámci Slovenskej republiky |
Anglický jazyk |
A |
86,0 |
50,9 |
B |
66,7 |
61,6 |
|
Nemecký jazyk |
A |
- |
- |
B |
69,7 |
75,3 |
|
Francúzsky jazyk |
A |
- |
- |
B |
73,3 |
58,1 |
|
Ruský jazyk |
A |
- |
- |
B |
76,5 |
73,6 |
|
Matematika |
A |
53,3 |
26,2 |
B |
51,9 |
36,2 |
|
Taliansky jazyk |
B |
85,8 |
73,7 |
9. Zoznam študijných a učebných odborov
zaradených v zozname študijných a učebných odborov a ich
zameraní
P.č. |
Názov študijného
a učebného odboru |
Forma štúdia |
Aktívny – neaktívny
odbor |
Experiment |
1. |
Gymnázium 7902500 |
denná |
aktívny |
- |
10. Údaje o
pedagogických zamestnancoch školy ku dňu koncoročnej klasifikácie
Ukazovateľ |
Počet
|
|||
kvalifikovaní |
nekvalifikovaní |
dopĺňajúci si kvalifikáciu |
||
Ženy |
21 |
0 |
0 |
|
Muži |
6 |
0 |
0 |
|
Absolventi |
0 |
0 |
0 |
|
Veková štruktúra |
do 30 rokov |
4 |
0 |
0 |
do 40 rokov |
7 |
0 |
0 |
|
do 50 rokov |
11 |
0 |
0 |
|
do 60 rokov |
4 |
0 |
0 |
|
dôchodcovia |
1 |
0 |
0 |
|
Spolu: |
27 |
0 |
0 |
11. Údaje
o nepedagogických zamestnancoch školy
Ukazovateľ |
Počet
|
|
Ženy |
5 |
|
Muži |
1 |
|
Veková štruktúra |
do 30 rokov |
0 |
do 40 rokov |
1 |
|
do 50 rokov |
3 |
|
do 60 rokov |
2 |
|
dôchodcovia |
0 |
|
Spolu: |
6 |
12. Údaje
o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov
Ukazovateľ |
Počet |
Forma štúdia |
Priebeh |
Garant štúdia (napr. MPC, PF a iné) |
|
Absolventi vysokých škôl |
ženy |
0 |
|
|
|
muži |
0 |
|
|
|
|
Do 30 rokov |
ženy |
3 |
Ext. |
U |
MPC |
muži |
0 |
|
|
|
|
Do 40 rokov |
ženy |
4 |
Ext. |
P |
MPC |
muži |
0 |
|
|
|
|
Do 50 rokov |
ženy |
2 |
Ext. |
P,U |
MPC |
muži |
0 |
|
|
|
|
Do 60 rokov |
ženy |
0 |
|
|
|
muži |
0 |
|
|
|
|
Spolu: |
|
|
|
|
Poznámka: Priebeh
štúdia – začal (Z), pokračuje (P), ukončil (U).
13. Odbornosť vyučovania podľa jednotlivých
vyučovacích predmetov
P. č. |
Zoznam vyučovacích predmetov
|
Percentuálne vyjadrenie vyučovania podľa odbornosti |
1. |
Slovenský jazyk a literatúra |
100 % |
2. |
Anglický jazyk |
100 % |
3. |
Nemecký jazyk |
100 % |
4. |
Francúzsky jazyk |
100 % |
5. |
Ruský jazyk |
100 % |
6. |
Matematika |
100 % |
7. |
Fyzika |
100 % |
8. |
Chémia |
100 % |
9. |
Biológia |
100 % |
10. |
Geografia |
100 % |
11. |
Informatika |
100 % |
12. |
Dejepis |
100 % |
13. |
Náuka o spoločnosti |
100 % |
14. |
Etická výchova |
100 % |
15. |
Estetická výchova |
100 % |
16. |
Telesná výchova |
100 % |
17. |
Konverzácia z Aj |
100 % |
18. |
Konverzácia z Nj |
100 % |
19. |
Konverzácia z Rj |
100 % |
20. |
Seminár z dejepisu |
100 % |
21. |
Seminár z matematiky |
100 % |
22. |
Seminár z fyziky |
100 % |
23. |
Seminár z chémie |
100 % |
24. |
Seminár z biológie |
100 % |
25. |
Seminár z geografie |
100 % |
26. |
Informatika–voliteľný predmet |
100 % |
14. Údaje o aktivitách
a prezentáciách školy
Záujmová činnosť:
Prehľad útvarov záujmového
vzdelávania v školskom roku 2006/2007:
|
Prehľad umiestnenia žiakov
v krajských, celoslovenských a medzinárodných kolách olympiád
a postupových súťaží:
Olympiády:
Olympiáda v Anglickom jazyku:
Okresné kolo – dve 2. miesta
Olympiáda v Nemeckom jazyku:
Okresné kolo: - 3. miesto
Biologická olympiáda:
Krajské kolo – 1., 4.
a 10. miesto
Geografická olympiáda
Krajské kolo – 2.,
Súťaže
Priateľské kraje v zjednotenej Európe:
Krajské kolo – účasť
Prehľad a umiestnenia žiakov v športových súťažiach:
V súťaži škola roka sme sa umiestnili na 2. mieste v okrese
Martin v školských postupových súťažiach vyhlásených MŠ SR
Študentské projekty:
2. miesto v krajskom kole
Celoštátne kolo - cena dekana UK Bratislava
Spolupráca na dobrovoľných
finančných zbierkach:
Strom života
Biela pastelka
Vianočné pohľadnice
Modrý gombík
Deň narcisov
Efektivita výchovného a psychologického poradenstva:
Plnenie plánu práce výchovného
poradcu:
1. Oblasť profesionálnej orientácie žiakov
- zverejňovanie informácií a ponúk
o študijných miestach na VŠ, pomaturitnom štúdiu v priebehu celého školského roka,
- v rámci triednických hodín bola
podaná informácia pre žiakov maturitného ročníka o systéme vysokoškolského vzdelávania a inštruktáž
o vyplňovaní prihlášky na VŠ štúdium,
- využitie Internetu v prístupe
získavania informácií o ďalšom štúdiu,
- konzultácie, poradenské služby pre
študentov a rodičov,
- exkurzia na veľtrh pomaturitného
vzdelávania Akadémia 2006 a VAPC 2006 v Bratislave
Spolupráca so školskými
poradenskými zariadeniami:
-
Okresná
pedagogicko – psychologická poradňa každoročne organizuje stretnutie
s riaditeľmi stredných škôl za účelom poskytnutia informácií
k prijímaciemu konaniu a vzájomnej informovanosti o možnostiach
spolupráce,
-
V prijímaní
integrovaných žiakov škola spolupracuje s Krajskou pedagogicko –
psychologickou poradňou v Žiline v oblasti diagnostikovania, návrhov
a opatrení pri začleňovaní týchto žiakov do VVP.
Spolupráca školy s úradmi
práce, sociálnych vecí a rodiny:
Vzhľadom na zameranie VVP v tomto type školy je spolupráca s úradmi
práce, sociálnych vecí a rodiny zameraná na sprostredkovanie informácií
o počtoch absolventov registrovaných na úrade a využití ponuky úradu
o sprostredkovaní informácií o postupe registrácie absolventov školy,
ktorí sa nedostali na ďalšie štúdium, alebo sa nezaradili do pracovného pomeru.
Prevencia sociálno-patologických javov mládeže:
Plnenie plánu práce
koordinátora prevencie drogových závislostí:
Na škole pracuje vyškolený učiteľ vo funkcii protidrogového koordinátora. V priebehu šk. roka
boli zabezpečené nasledovné aktivity:
-
dobrovoľné
zbierky
- účasť na regionálnom stretnutí koordinátorov prevencie sociálno-patologických javov v Žiline
- akcia Týždeň boja proti drogám
- koncert Bariéry
- beseda S tebou o tebe
- realizácia preventívneho programu školy s triednymi učiteľmi
- školské poradenstvo pre žiakov a rodičov
Zameranie Preventívneho
programu školy:
Cielenú výchovu a vzdelávanie v oblasti prevencie sociálno-patologických javov s dôrazom na prevenciu drogových závislostí zamerať v smere humanizácie a demokratizácie školy, akcentovať výchovu k etickým hodnotám a ľudským právam a zdravému životnému štýlu.
1. Prevencia, vyhľadávanie a diagnostika prvých problémov v sociálnom správaní žiakov.
2. Vytváranie podmienok na prácu s mládežou v oblasti prevencie závislostí.
3. Vytváranie podmienok na cieľavedomú prácu so žiakmi s poruchou správania.
4. Zapojenie sa do projektov zameraných na prevenciu, vyhľadávanie a diagnostiku prvých problémov v sociálnom správaní mladistvých.
5. Vytváranie podmienok na prácu s mládežou v oblasti prevencie závislostí.
Spolupráca školy so špeciálnymi výchovnými zariadeniami
a inštitúciami sociálno-psychologického poradenstva a prevencie:
Škola spolupracovala s Krajskou
pedagogicko - psychologickou poradňou v Žiline, Psychologickou poradňou
v Martine a Krajským policajným zborom v Žiline, kde sa jeho zamestnanci podieľali na odborných
prednáškach zameraných na drogovú prevenciu a prevenciu proti kriminalite
mládeže.
Prezentácie školy:
Deň otvorených dverí
- sprístupnenie školy a informácie pre uchádzačov a ich rodičov
o štúdiu na škole
Multimediálne prezentácie:
- škola má vytvorenú počítačovú prezentáciu na pamäťovom médiu vhodnú
na prezentáciu školy
pri rôznych príležitostiach
Úspechy bývalých absolventov
školy:
- úspešní podnikatelia a manažéri,
- zamestnanci v riadiacich funkciách v bankovom sektore,
- zamestnanci na ministerstvách,
- absolventi zahraničných vysokých škôl,
- športoví reprezentanti, olympionici ( hádzaná, hokej, plávanie,
lyžovanie, streľba, ... ),
- divadelní a filmoví umelci,
- zamestnanci v médiách ( rozhlas, televízia)
Projektové aktivity
a medzinárodná spolupráca s družobnými školami
- výmenný pobyt žiakov
s gréckym a maďarským partnerom
Spolupráca školy
s rodičmi:
Na škole od jej vzniku je dlhodobo veľmi dobrá spolupráca
s rodičmi. Výbor Združenia rodičov je oficiálne zaregistrovaný ako
nezisková organizácia a jeho členovia aktívne spolupracujú so školou vo
všetkých oblastiach. Pomáhajú pri finančnom a materiálnom zabezpečení
výchovno-vzdelávacieho procesu, podieľajú sa na spolupráci s vedením
školy, aktívne spolupracujú s triednymi učiteľmi a pedagógmi školy.
Pomáhajú pri zabezpečovaní mnohých školských a mimoškolských aktivít (
projekty, výmenné pobyty študentov, výlety, exkurzie, prednášky, .... ).
Formy prezentácie školy/
školského zariadenia na verejnosti:
- web stránka školy
- informácie o škole
v regionálnych novinách Nový život Turca, Vrútočan, TVT Turiec,
Slovenský rozhlas, prostredníctvom web
stránky zriaďovateľa,
- propagačné materiály ( kľúčenky,
magnetky, samolepky, tričká, tašky, ..... ),
- vydanie knihy s prácami
žiakov,
- organizovanie aktivít pre
verejnosť ( kurzy, akadémie, školenia,
... )
Školský časopis:
V šk. roku 2006/2007 študenti školy vydávali vlastný študentský
časopis.
Činnosť žiackej školskej rady:
V škole je konštituovaná Študentská rada. Jej členovia sa 1 x do
mesiaca stretávajú s vedením školy a aktívne spolupracujú na riešení
spoločných úloh. Rada je nápomocným
poradným organom riaditeľa školy, cez ktorú sa prenášajú všetky
informácie, požiadavky a návrhy od študentov a naopak od vedenia školy
smerom k študentom.
15. Údaje o projektoch podaných
v školskom roku 2006/2007
Názov projektu |
Vyhlasovateľ |
Stručná charakteristika projektu |
Fáza projektu |
Dajme zelenú zeleným miestam |
SAZP BB |
Enviromentálny projekt |
neschválený |
Komu sa nelení tomu sa zelení |
Konto ORANGE |
Verejná enviromentálna výstava |
ukončený |
Dajme zelenú zeleným miestam |
MŠ SR |
Verejná enviromentálna výstava - pokračovanie |
realizovaný |
Digitálni Štúrovci |
MPaT |
E-learning, výuka jazykov |
ukončený |
V zdravom tele zdravý duch |
Konto ORANGE |
Rozvoj športových aktivít |
neschválený |
Jazykové laboratórium |
MŠ SR |
Zriadenie jaz. učebne |
realizovaný |
Poďme spolu históriou |
Sokrates |
Jazykový výmenný pobyt |
realizovaný |
Slovenské a české ekonomické reformy |
Partnerské školy |
výmenný pobyt s Gymnáziom Praha 4 |
podaný |
16. Údaje o výsledkoch
inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou po roku 2000
V dňoch
9. 1. -. 15. 1. 2003 bola na škole vykonaná komplexná štátna inšpekcia:
Výsledok
zo správy:
Kvalita priebehu a výsledky výchovne – vzdelávacieho
procesu v gymnáziu sú na dobrej úrovni. Tieto výsledky sú porovnateľné
s celoslovenskými výsledkami z komplexných inšpekcií
v gymnáziách v školskom roku 2001/2002.
Z hľadiska súhrnného hodnotenia je výchovne – vzdelávacia práca školy na dobrej úrovni.
Ciele výchovy a vzdelávania sú vo vzťahu ku koncepčným
zámerom a orientácií vytýčené na základe reálnych východísk. Zohľadňujú
záujem žiakov, rodičov, za podpory zriaďovateľa. Gymnázium má dominantné
postavenie v meste a regióne. Plnenie učebných plánov je kvalitné,
rezervy sú v časovom dodržiavaní časti osnov niektorých predmetov.
Riadiaca činnosť v škole má celkovo dobrú úroveň.
Personálna štruktúra pedagogického zboru je výborná, zodpovedá zameraniu gymnázia a kvalifikačným požiadavkám. Kvalifikovanosť je 100% - ná. Odbornosť vyučovania je 100% - ná. Materiálno technické podmienky majú priemernú úroveň.
Podmienky výchovy a vzdelávania majú dobrú úroveň.
Kvalita priebehu VVP sú na dobrej úrovni. Hodnotiť možno na dobrej úrovni kvalitu efektívneho pôsobenia učiteľov a na dobrej úrovni kvalitu a efektivitu činnosti žiakov. Aktivity školy výrazne ovplyvňujú výchovu a vzdelávanie. Kvalita a úroveň výchovy a vzdelávania je na dobrej úrovni.
17. Údaje o priestorových
a materiálno-technických podmienkach školy
Kapacita (počet žiakov): |
12 x 34 = 408 |
Naplnenosť (%): |
89,46 % |
Iné súčasti školy: |
Vlastní (V) – nevlastní (N) |
Telocvičňa |
N |
Ihrisko |
V |
Tenisové kurty |
N |
Plaváreň |
N |
Posilňovňa |
V |
Sauna |
N |
Šatne |
V |
Multimediálna učebňa |
V |
Jazyková učebňa |
V |
Učebňa informatiky |
V |
Odborné učebne pre vyučovanie: |
Chémia |
Biológia |
|
Fyzika |
Finančné zabezpečenie výchovne - vzdelávacieho
procesu školy:
Normatív
MŠ SR pre školu prepočítaný na šk. rok: 11.431.000,- Sk
z toho
- osobné náklady : 9.415.000,-
Sk
- prevádzka: 2.269.000,- Sk
Príjem: 116.200, -Sk
Výdaje: 113.749,-
Sk
Zostatok: 2.451,-
Sk
Príjem: 184.800,-
Sk
Výdaj: odmeny vedúcim záujmového
vzdelávania 169.600,- Sk
prenájom
a materiálne vybavenie 15.200,- Sk
18. Cieľ,
ktorý si určila škola v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný
školský rok, vyhodnotenie jeho plnenia
Cieľ
školy na školský rok 2006/2007
- Splniť hlavné poslanie gymnázia - pripraviť žiakov
na štúdium na vysokých školách
- Vnímať žiaka ako subjekt a nie ako objekt
výchovno-vzdelávacieho procesu
- Podpora interdiciplinarity vo výchovno-vzdelávaciom
procese
Hlavné
úlohy, ktoré boli stanovené k splneniu stanoveného cieľa:
- Poskytovať žiakom kvalitné všeobecné vzdelanie
tak, aby boli dobre pripravení obstáť na štátnych maturitných skúškach a ďalej úspešne
študovať na všetkých typoch vysokých
škôl
- Rozvíjať zručnosti žiakov i učiteľov v práci s
informáciami tak, aby boli schopní využívať k ich získavaniu a spracovávaniu
moderné informačné a komunikačné technológie
- Rozvíjať komunikačné zručnosti a schopnosti
žiakov v cudzích jazykoch tak, aby boli schopní využívať ich pri práci na
spoločných projektoch s rovesníkmi v zahraničí.
- Podporovať rozvoj tvorivosti, samostatnosti a talentu u všetkých žiakov, ale i schopnosti tímovej práce.
- Rozvíjať u študentov pozitívne mravné hodnoty,
poskytnúť im základné poznatky v oblastiach ľudských práv, výchovy k manželstvu
a rodičovstvu a enviromentálnej výchovy.
- Pestovať u žiakov a vyučujúcich návyky
zdravého životného štýlu.
19.
Oblasti, v ktorých dosiahla škola dobré výsledky a oblasti,
v ktorých sú nedostatky (SWOT
analýza)
Silné stránky školy/ školského zariadenia: |
Slabé stránky školy/ školského
zariadenia: |
Študijný plán s možnosťou diferenciácie |
Nedostatok finančných prostriedkov |
Individuálna integrácia žiakov so ŠVVP |
Priestorové problémy |
Aktívna spolupráca výboru Združenia rodičov |
Absencia telocvične |
Priama dostupnosť IKT pre všetkých zamestnancov |
Aktívnejší prístup časti pedagógov na riešení problémov školy |
Rada školy – aktívny poradný orgán |
Zastarané didaktické pomôcky |
Spolupráca s mestom |
Spolupráca s rodičmi problémových žiakov |
Hodnotenie školy okolím |
Vysoká absencia žiakov |
Jediná stredná škola v meste |
Zvyšujúca sa feminizácia |
100 % kvalifikovanosť pedagogických zamestnancov |
Administratívne znižovanie plánu výkonov zriaďovateľom školy |
Škola pokrýva veľkú spádovú oblasť |
|
Vysoký počet uchádzačov o štúdium |
|
Situovanie školy |
|
Škola rodinného typu |
|
Konštituovanie Študentskej rady a jej aktivita |
|
Dobré vzťahy medzi učiteľmi a žiakmi |
|
Zapájanie sa do projektov |
|
Príležitosti: |
Riziká: |
Väčšia možnosť autonómnej reformy obsahu vzdelávania |
Demografický pokles populácie |
Dobrá spolupráca so zriaďovateľom a inštitúciami v okolí |
Postavenie učiteľa v spoločnosti |
Podporovať interakciu učiteľ – žiak – rodič |
Nezáujem rodiny o spoluprácu so školou |
Začleňovať alternatívne metódy práce do výučby |
Motivácia pedagogických zamestnancov |
Motivácia ped. zamestnancov a ich ďalšie vzdelávanie |
Časté legislatívne zmeny |
Spolupráca škola – rodič v prípade problému |
Absencia kvalitného školského zákona |
Pracovať na lepšej informovanosti |
Zvyšovanie výdavkov na prevádzku |
Vytvorenie vlastného vzdelávacieho programu |
Nedostatok finančných prostriedkov |
Získanie viac finančných prostriedkov z neziskového sektoru |
Postavenie učiteľa v spoločnosti |
Zvýšenie podpory zo strany rodičov |
Motivácia žiakov ku vzdelávaniu |
Spolupráca vedenia školy, ped. pracovníkov, výchovného poradcu, metodikov |
Učebné osnovy preťažujúce žiakov |
Návrhy opatrení:
-
v oblasti
financovania využívať všetky dostupné možnosti získania ďalších prostriedkov
z fondov, projektov, sponzorských
darov,
-
k zvýšeniu
motivácie žiakov o štúdium využívať alternatívne a inovatívne metódy,
aktivizujúce formy a metódy prace učiteľa,
-
orientovať
obsah vzdelávania nielen na informatívnu, ale aj na formatívnu
a metodologickú funkciu obsahu vzdelávania, teda predovšetkým na
rozvíjanie osobnosti žiakov,
-
zapájať
učiteľov vo väčšej miere do všetkých foriem vzdelávania, ktoré pomôžu škole
skvalitniť výchovne – vzdelávací proces a zvýšiť profesionalitu práce
každého pedagóga,
-
dosiahnuť
kvalitatívne vyššiu úroveň organizátorskej a výchovnej práce triednych
učiteľov formou ďalšieho vzdelávania,
-
prepracovať
kurikulum školy vzhľadom na vývoj informačnej spoločnosti ( prístup
k informáciám, efektívna komunikácia, chápanie životného prostredia,
chápanie človeka v spoločnosti, osobné schopnosti, ..... ),
-
v maximálnej
miere uplatňovať humanizačné prvky vo výchovne – vzdelávacom procese.
20. Výsledky úspešnosti školy pri príprave na
výkon povolania a na ďalšie štúdium
Prehľad študijných
a učebných odborov, ktoré ukončili absolventi školy |
Ukazovateľ
|
|||
počet žiakov ďalšieho štúdia |
počet zamestnaných žiakov |
počet zaevidovaných žiakov na úrade práce k 30. 09. 2007 |
počet žiakov bez spätnej väzby (neevidovaní na ÚP) |
|
Gymnázium - 7902500 |
72 |
2 |
5 |
19 |
Spolu: |
72 |
2 |
5 |
19 |
Zdroj použitých informácií: Vysoké školy, výchovný poradca, Úrad práce Martin a Vrútky |
Dátum: 15. 10. 2007
Ing. Milan Markovič
riaditeľ školy
Oznam pre zriaďovateľa:
K 31. 10. 2007 nie je konštituovaná Rada školy, nakoľko k 31. 8. 2007 zaniklo členstvo 3 zástupcom rodičov, 1 zástupcovi odberateľa, 1 delegovanému zástupcovi za mesto Vrútky a k 31. 10. 2007 ukončil pracovný pomer na Gymnáziu učiteľ, ktorý bol predsedom Rady školy. V súčasnosti prebiehajú doplňovacie voľby a delegovanie chýbajúcich zástupcov. Hodnotiaca správa bude Rade školy predložená na ich prvom zasadnutí.
Stanovisko rady školy pri Gymnáziu vo Vrútkach
Dňa ........................ 2007 bola hlavným bodom programu hodnotiaca správa o výchovne – vzdelávacej činnosti za školský rok 2006/2007, ktorú predložil riaditeľ školy. Členovia rady po preštudovaní správy vyjadrili svoj súhlas s jej obsahom. Rada školy odporučila správu prijať.
Vo Vrútkach dňa ......................... 2007
predseda rady školy
Príloha
vyhodnocovacej správy za školský rok 2006/2007
1. Vývoj kultúry školy
Naše úsilie smerovalo na
všetky možnosti využitia kvality školy a
jej uplatnenia v konkurenčnom prostredí, ktoré je v martinskom regióne.
Išlo o systematické
usmerňovanie procesov a súčasne sme sa zamerali na vhodné
motivovanie, správny výber,
dobrú starostlivosť a objektívne
hodnotenie práce učiteľov,
žiakov a ostatných pracovníkov školy.
Zvýšil sa počet učiteľov v ďalšom vzdelávaní a presvedčenie všetkých pracovníkov o význame kvality školy. Vyžiadalo si to presné rozdelenie kompetencií, úloh a cieľov pre všetkých pracovníkov školy a záujem o ich dôsledné napĺňanie.
2.a) Hodnotový systém školy
bol postavený na:
- dôvere a raste študenta
- uznaní individuálnych
rozdielov medzi študentmi
- otvorenosti k chybám
- spolupráci
- učení sa činnosťou
- slobode
a zodpovednosti
2.b) Kritériá pre výber
učiteľov, kritériá ich hodnotenia
Kritériá pre
výber:
1. odbornosť a kvalifikácia
2. osobnostné vlastnosti
- trvalý záujem o učiteľskú profesiu
- samostatnosť
- spoľahlivosť
- profesionalita
Kritériá
pre hodnotenie učiteľov
Kritériá sú vypracované ako samostatná smernica a zahŕňajú všetky činnosti súvisiace s výchovno-vzdelávacím procesom.
Hodnotenie sa vykonáva kontrolnou činnosťou, hospitáciami a posudzovaním kvality a kvantity vykonávanej práce.
2.c) Kritériá hodnotenia ostatných zamestnancov
- plnenie si zverených úloh na základe náplne práce
- iné aktivity nad rámec nariadenej práce
2.d) Systém motivačných činiteľov
- finančné ohodnotenie práce učiteľa v rámci obmedzených finančných možností
- ďalšie vzdelávanie zamestnancov
- spoločenské uznanie profesie učiteľa
- možnosť osobnostného a kariérového rastu
- stanovenie pravidiel - Pracovný poriadok v zmysle Zákonníka práce
3. Zabezpečovanie ďalšieho
vzdelávania učiteľov, nepedagogických zamestnancov
- externé vzdelávanie vychádza sa z :
- ponúk MPC, ŠPÚ, vysokých škôl, VÚC a školiacich centier
- záujmu zamestnancov
- potrieb školy
- interné vzdelávanie je realizované priebežne počas celého školského roka v týchto formách
- vzdelávanie zamestnancov na poradách v škole
- individuálne štúdium podľa individuálnych potrieb
zamestnancov s využitím pomôcok, literatúry a časopisov v knižnici a IKT
4. Výsledky činnosti
manažmentu, spätná väzba od rodičov, komunikácia s partnermi
Úlohou manažmentu bolo zabezpečiť všetky úlohy vyplývajúce z POP, Plánu práce školy a požiadaviek zriaďovateľa tak, aby bol čo najmenej zaťažovaný učiteľ a aby žiak dostal čo najlepšie podmienky a kvalitu vo výchovno – vzdelávacom procese.
Úspešnosť riadenia bola daná úzkou spoluprácou s Radou školy, Výborom združenia rodičov, Mestskou školskou radou, Študentskou radou a všetkými poradnými orgánmi riaditeľa školy, ako aj koordináciou a zabezpečovaním celého procesu v spolupráci so zriaďovateľom školy.
5. Spôsob, ako monitorujete učebné pokroky svojich žiakov
a ako využívate výsledky monitoringu na skvalitnenie činnosti školy
- využívame celoplošné testovanie MONITOR 9.r ZŠ
- testovanie v rámci projektu KOMPARO, PISA
- v rámci metodických združení sa využívajú výstupné testy z jednotlivých predmetov
- externá forma maturitnej skúšky ako možnosť celoplošného porovnania
Analýzou a štatistickým spracovaním sa v jednotlivých metodických združeniach a manažmente školy vyhodnocujú výsledky za jednotlivca, skupiny, ročník a školu, ktoré sa využívajú pre skvalitnenie činnosti v práci žiakov, učiteľov a školy.
6. Požiadavky na výchovu a vzdelávanie žiakov – metódy,
organizačné formy a materiálne prostriedky na výučbu
Vychádzali sme z priorít ustanovených v NÁRODNOM PROGRAME VÝCHOVY A VZDELÁVANIA V SR a to:
-
Prispôsobovanie obsahu a procesu výchovy a vzdelávania potrebám učiacej sa, informatickej spoločnosti
- Zisťovanie a hodnotenie kvality
a efektívnosti vzdelávania
- Obrat v zabezpečovaní kvality, postavení
a profesijných perspektív učiteľov
Tieto priority boli aj súčasťou cieľových
požiadaviek a boli zapracované v Pláne práce školy.
Každý učiteľ
na to využíval v rámci svojich kompetencií a profesionálnych
zručností také metódy a formy práce, ktoré viedli k samostatnej
a tvorivej práci žiakov s využitím najmodernejších IKT. ( Jazykové
laboratórium, Internet , multimediálne prostriedky a pod. s prvkami
projektového vyučovania )
Materiálne prostriedky na výučbu si škola zabezpečovala s úspešne realizovaných projektov a z finančnej podpory Združenia rodičov a sponzorov, nakoľko štátne financie sa využili na pokrytie energií a služieb.
7. Kritériá na objektívne, spravodlivé, validné a reliabilné skúšanie a hodnotenie výkonov žiakov
Ako základný pedagogický dokument na objektívne hodnotenie sme využili Metodické usmernenie č.15/2006-R, ktorým sa upravuje postup hodnotenia a klasifikácie. Doplňujúce kritériá si vo svojej kompetencii stanovili jednotlivé predmetové komisie.
8. Porovnanie úspešnosti žiakov
Pri porovnávaní výsledkov žiakov, ktoré dosiahli na ZŠ a na konci 1. ročníka sa vypuklo ukázali rozdiely v hodnotení žiakov jednotlivými základnými školami a ich výsledky po nástupe na strednú školu.
Nároky a požiadavky na žiaka gymnázia a prechod na iný typ školy sa u väčšiny prejavil v zhoršení prospechu v priemere o 1 stupeň. Zlepšenie študijných výsledkov pri porovnaní štatistík badať v maturitných ročníkoch.
9. – 11. Silné stránky školy, slabé stránky školy
Silné stránky školy sú spracované v SWOT analýze.
Riziká a slabé stránky školy:
Problémy, ktoré musíme riešiť v poslednom čase vychádzajú z nekompetentného rozhodnutia zriaďovateľa školy pri stanovovaní plánu výkonov. Hoci je veľký záujem o štúdium na našej škole je nám v posledných dvoch rokoch znižovaný počet tried v prijímacom konaní s maximálnym počtom 34 žiakov na triedu, pričom stratégia MŠ SR sa uberá opačným smerom.
Ako ďalší vypuklý problém vnímame nekoordinovaný postup MŠ SR, krajských a okresných inštitúcií v kompetencii ktorých je zaraďovanie škôl do siete v okrese Martin.
V okrese Martin je 21 neštátnych škôl a školských zariadení. V sieti je 8. ročné gymnázium, 6. ročné gymnázium a bilingválne gymnázium, ktoré zo základných škôl vyberajú v prijímacom konaní najlepších žiakov a s týmito školami sme porovnávaní vo vzdelávacích výsledkoch.
Dlhodobé problémy s ktorými zápasí škola sú v materiálnom vybavení, havarijnom stave strechy a postupnom znižovaní energetickej náročnosti ( vykurovanie, zatepľovanie budovy, výmena okien ), kde sme odkázaní na zriaďovateľa.
Ako dlhodobý problém vnímame absenciu vlastnej telocvične. Napriek tomu škola dosahuje dobré výsledky v oblasti športových súťaží.
V posledných rokoch nám z učiteľského zboru odchádzajú mužskí pedagógovia a vraciame sa k prefeminizovanému pedagogickému zboru. Je to dopad slabého finančného ohodnotenia práce učiteľa. Nie je v kompetencii školy riešiť tento problém.
Ako dlhodobý problém ostáva obrovské množstvo štatistických a iných hlásení a zisťovaní požadovaných od zriaďovateľa. Ich počet sa z roka na rok zvyšuje.
12. Spôsoby zohľadňovania meniacich sa podmienok školy
a regiónu, v ktorom sa škola nachádza
Vzhľadom na mierny pokles populácie v regióne a zaraďovanie nových škôl do siete sledujeme tieto skutočnosti a podľa toho prispôsobujeme plány výkonov, ktoré však nie sú podporené našim zriaďovateľom.
13. Porovnanie úrovne
kvality s minulým školským rokom
|
2005/2006 |
2006/2007 |
pretrvávajúci záujem o prijatie na štúdium |
233 |
215 |
počet žiakov zameranie : 79025 00 |
377 |
364 |
počet tried |
12 |
12 |
priemerný prospech |
2,39 |
2,44 |
priemerný prospech na ÚFIČ MS |
1,84 |
2,00 |
počet absolventov evidovaných na ÚP |
9 |
5 |
rozšírenie ponuky voliteľných predmetov |
13 |
14 |
počet záujmových krúžkov |
18 |
18 |
počet podaných projektov počas školského roka |
7 |
8 |
kvalifikovanosť pedagogického zboru |
100% |
100% |
počet pedagogických zamestnancov |
29 |
27 |
14. Plán zabezpečenia finančných zdrojov, nevyhnutných na
zabezpečenie bezproblémového chodu školy
Manažment školy každý rok pripravuje návrh plánu rozpočtu, ktorý je upravený a odsúhlasený zriaďovateľom. Návrh vychádza z normatívu, ktorý je stanovený MŠ SR.
Nakoľko si zriaďovateľ uplatňuje možnosť viazať finančné prostriedky, nedostáva škola 100% finančných prostriedkov a takto môže pokryť len nevyhnutné mzdové a prevádzkové náklady.
Aby sme mohli aspoň čiastočne vykryť požiadavky na materiálne vybavenie, sme odkázaní na iné zdroje ( projekty, rodičia, sponzori, mesto Vrútky )
15. Systém zabezpečovania
duševného zdravia žiakov i zamestnancov školy
- poloha školy v tichom prostredí, škola rodinného sú základom dobrého duševného zdravia
- tvorba rozvrhu rešpektuje duševnú hygienu pre žiakov
- zabezpečené stravovanie a pitný režim pre žiakov a zamestnancov školy
- dobré medziľudské vzťahy a humanizácia vzdelávania, výchovy i školského prostredia
- rekonštrukcia a modernizácia hygienických zariadení školy pre žiakov a zamestnancov