Hodnotenie školy okolím
- hodnotenie je priaznivé o čom svedčí neustále rastúci záujem uchádzačov o štúdium na našej škole
- dobré hodnotenie máme od rodičovskej verejnosti, vedenia mesta, kultúrnych a spoločenských organizácií s ktorými škola spolupracuje
- do školy prihlasuje vysoké percento našich bývalých absolventov svoje deti, čo svedčí o ich dôvere ku škole
Postavenie školy v rámci regiónu- škola je jedinou strednou školou v meste Vrútky
- v okrese Martin sme jednou zo štyroch škôl gymnaziálneho typu
- škola pokrýva veľkú spádovú oblasť na severe regiónu
obce : Varín, Strečno, Lipovec, Turčianske Kľačany, Sučany, Krpeľany, Šútovo, Kraľovany, Turčianska Štiavnička, Podhradie
mestské časti : Martin 8 - Priekopa, Martin - Záturčie
mesto : Vrútky, Martin
Atraktívnosť študijných odborov- škola preferuje študijný odbor 79025 - všeobecné zameranie, pričom v plnej miere poskytuje svojim študentom výber voliteľných predmetov, ktoré určujú ich profiláciu
- dobudovaním počítačovej učebne a v prípade zaradenia do projektu INFOVEK, ponuka so zameraním na informatiku
Financovanie školy- škola ako štátna rozpočtová organizácia s plnou právnou subjektivitou je plne závislá na štátnom rozpočte
- štátny rozpočet nepokrýva základné potreby pre normálny chod školy
- menežment školy zabezpečuje mimorozpočtové prostriedky, alebo materiálnu výpomoc prostredníctvom sponzoringu, rodičov, mesta a ďalších priaznivcov školy
Pedagogickí zamestnanci školy- vedenie školy bude aj v ďalšom období zabezpečovať plne kvalifikovaný pedagogický zbor
- omladený pedagogický kolektív
- v poslednom období sa zvýšil odchod mladých pedagógov za lepšími zárobkovými možnosťami
Nepedagogickí zamestnanci- vzhľadom na veľkosť školy je zabezpečená racionalizácia ( len 6 zamestnancov vrátane hospodárky a školníka )
- stabilizovaný počet stálych zamestnancov
Materiálna vybavenosť- vzhľadom na nepriaznivú situáciu v prideľovaní požadovaných rozpočtových prostriedkov riešime najpotrebnejšie materiálne vybavenie cestou sponzorov, rodičov, mesta
- v posledných piatich rokoch sa začína prejavovať nedostatok modernej didaktickej techniky, audiovizuálnej techniky
- na údržbu nemá škola pridelené prostriedky už niekoľko rokov ( zabezpečuje sa z mimorozpočtových zdrojov, čo však nepostačuje )
Uplatňovanie absolventov- za posledných desať rokov si škola udržuje priemer prijatých absolventov v rozpätí :
65 - 75% na vysoké školy
10 - 15% na nadstavbové štúdium
5 - 10% prax Formulácia špecifických predností školy- spádová škola
- jediná stredná škola v meste
- plná kvalifikovanosť interných pedagogických zamestnancov
- dobré výchovno-vzdelávacie výsledky
- škola je situovaná v tichom prostredí v blízkosti centra mesta
- menšia škola ( malá anonymita žiakov )
- omladený kolektív pedagógov
- dobrá spolupráca s okolím a rodičovskou verejnosťou
- pripojenie na INTERNET, lokálna sieť
Vízia školyVybudovať školu, kde výchova a vzdelávanie bude prebiehať v prostredí, v ktorom kvalita komunikácie vytvára úroveň medziľudských vzťahov, kde sa dáva dôraz na vyváženosť, harmonickosť, integritu výchovy osobnosti, jej intelektuálny, citový, charakterový a mravný rozmer, kde sa chápe osobnosť žiaka ako bytosť slobodná, činná, tvorivá a zodpovedná, kde výchovné prostredie nie je chápané iba ako priestor získavania nových poznatkov, ale je prostredím kde dospievajúci mladý človek dokáže chápať a rozumieť svojmu postaveniu v spoločnosti a svetu prírody, poznáva seba samého.
Vrcholové strategické ciele školy do roku 2005- naďalej zviditeľňovať školu v najširšom okolí všetkými dostupnými prostriedkami
- ponúkať študentom školy učebné plány a profiláciu podľa ich záujmu
- v maximálnej miere uplatňovať humanizačné prvky vo výchovno-vzdelávacom procese
- dobudovať vnútroškolský informačný systém ( v druhej etape prepojiť pracoviská vedenia a kabinetov lokálnou sieťou a doplniť potrebný počet výpočtovou technikou )
- preškoľovať a zaškoliť nových pracovníkov na zvládnutie práce s výpočtovou technikou a prácou v sieti INTERNET
- dostavať školskú telocvičňu
- nájsť všetky dostupné finančné a materiálne zdroje na obnovu, doplnenie a opravu didaktickej techniky, zariadení školy, učebných pomôcok a ostatného vybavenia prostredníctvom efektívneho využitia rozpočtu, sponzoringom a využitím vlastného potenciálu
- budovať dobré materiálne a pracovné podmienky pre zamestnancov a žiakov školy
- rozvíjať spoluprácu s mestom, spoločenskými a kultúrnymi organizáciami, rodičovskou verejnosťou - vybudovať lepšiu vzájomnú komunikáciu a informovanosť so všetkými základnými školami v regióne ( potencionálni dodávatelia uchádzačov o štúdium )
- zapájať učiteľov do všetkých foriem vzdelávania, ktoré pomôžu škole skvalitniť výchovno-vzdelávací proces a zvýšiť profesionalitu práce každého pedagóga
- zapájať žiakov do všetkých foriem a aktivít ( olympiády, SOČ, kultúrna a športová reprezentácia, ... ), ktoré zviditeľnia školu
- zapájať sa do medzinárodných projektov
- rozvíjať družobnú spoluprácu s partnerskými školami ( Hogeeveen, Nymburk )
- postupne dopĺňať pedagogický kolektív kvalifikovanými, zanietenými mladými učiteľmi za odchádzajúcich učiteľov